KIDUMASAKIM
מעוניין לקדם את האתר שלך בכוחות עצמך ולא יודע איפה להתחיל?
במדריך קידום אתרים זה תמצא רשימת הדרכות צעד אחר צעד לקידום האתר שלך במנועי החיפוש
המשך...

מדריך קידום אתרים

מדריך קידום אתרים - מבוא

כל שנדרש לדעת אודות קידום אתרים – מדוע, כיצד ועל ידי מי ?

כולנו מכירים את המצב הבא – אנחנו מעוניינים לחפש אתר בנושא מסוים, לפיכך ניכנס למנוע חיפוש כלשהו (ב–86% מהמקרים יהיה זה גוגל), נקיש את ביטוי החיפוש המבוקש, נקיש enter, ונבדוק את התוצאות המתקבלות. במרבית המקרים ניכנס כבר לקישור הראשון או השני בדף, אולי נמשיך לגלול את הדף לתחתיתו על מנת לראות מה האפשרויות הבאות, אולם הסיכוי שנבקש להמשיך לראות מה העלו התוצאות בדף 2 הוא נמוך, בדף 3 נמוך עוד יותר, שלא לדבר על דפי ההמשך.

קרא עוד >

בחירת שם דומיין לאתר

על קוצו של שם – המדריך לבחירת שם דומיין אפקטיבי

שם דומיין הקרוי בעברית "שם מתחם", הוא הכתובת או תעודת הזהות העסקית של האתר שלכם באינטרנט. שם הדומיין הוא צירוף של אותיות ומספרים המוקצים לאתר, ומאפשרים הגעה אליו באמצעות הקשת כתובת האתר (שהיא הדומיין) באינטרנט.
 

קרא עוד >

אחסון אתרים

בחירת חברה לאחסון אתרים – פעולה מאתגרת וקריטית לאתר שלכם

על מנת שאתרי אינטרנט יפעלו ויתנו שירות לגולשים, הם נדרשים להיות מאוחסנים על גבי שרת אחסון אתרים, הכולל את כל רכיבי האתר – דפי הHTML והתמונות, הסרטים והפלאש, קבצים להורדה ואחרים – כל אלה מאוחסנים על גבי שרת האחסון של האתר שלכם, שתפקידו להכיל את כל הקבצים בצורה מסודרת, להישאר נגיש ופעיל לאורך כל שעות היום (שהרי אם מסיבה כלשהי השרת יפגע או לא יעבוד - האתר כולו יחדל לפעול), להיות זמין לנו כמנהלי האתר, וגם לעשות את כל אלו במחיר לא גבוה מדי. אכן, מאתגר.
 

קרא עוד >

מערכת ניהול תוכן לאתרים

מערכת ניהול תוכן לאתרים, והדרך בה היא תורמת לקידום האתר מערכות ניהול תוכן הן מערכות הכוללות תהליכים וטכנולוגיות, שהם בעלי תועלת מרובה בעת הקמת אתר חדש או תחזוקה של אתר קיים, המאפשרים לערוך את תוכן האתר בצורה קלה, מהירה וידידותית למשתמש. מערכת ניהול תוכן אינה דורשת יכולות טכנולוגיות מתקדמות ממנהל האתר, מאפשרת את העבודה מכל מחשב המחובר לאינטרנט, ומטפלת בכל השלבים הנכללים במחזור החיים של המידע הדיגיטלי – היצירה והעדכון, הפרסום והתרגום, ועד אירכובו ואובדן הרלוונטיות שלו, שאז הוא מופרש מהמערכת.

קרא עוד >

אופטימיזציה או SEO

SEO או אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש

אחת הפעילויות החשובות ביותר בעת קידום אתרים, היא ביצוע אופטימיזציה של האתר, או במילים אחרות – כיצד להפוך את האתר לקריא, ולגרום לו "לדבר" בשפה שמנועי החיפוש מבינים, כך שבעת שלקוחות מחפשים את הנושא שהאתר עוסק בו, יופיע האתר גבוה ככל האפשר ברשימת התוצאות. במילים אחרות – האופטימיזציה מסייעת למנוע החיפוש לזהות, להבין ולקטלג את האתר ואת חשיבותו בשפה המובנת לו, ובכך לשפר את מיקומו ברשימת התוצאות.
 

קרא עוד >

בחירת ביטויי מפתח

על קוצם של ביטויי מפתח – הדרך לקידום אפקטיבי של האתר שלכם

קידום אתרים היא הדרך הטובה ביותר שלכם, בעלי אתר, להבטיח כי האתר שלכם יזכה לחשיפה גדולה יותר, לכמות מבקרים רבה יותר, וכי תשיגו את מטרות האתר שלכם כפי שהוגדרו (חשיפה, יצירת תדמית לעסק שלכם, הגברת המודעות ואפילו מכירות).

קידום אתרים בסופו של דבר נמדד במבחן התוצאה – כאשר מחפשים את האתר שלכם בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר, באיזה מקום הוא נמצא ? האם בדף התוצאות הראשון ? השני ? השמיני ? ואם מחפשים לא את השם המפורש של האתר שלכם, כי אם את תחום העיסוק – למשל, עורכי דין לדיני משפחה, וטרינר בירושלים, מסעדת סושי – היכן אז ממוקם האתר שלכם ומה הסיכוי שייחשף ללקוחות הפוטנציאלים הנכונים ?
 

 

קרא עוד >

מטה טאגים

כל התוכן בטאג קטן אחד – על שכתוב ועריכה של מטה טאגים כחלק מקידום אתרים

על מנת לקיים קידום אתרים אפקטיבי, דנו כבר בצורך לקיים אופטימיזציה לדפי האתר ולשינוי שלהם, על מנת שיכילו את המידע הדרוש לגוגל בעת ניתוח האתר וקביעת הדירוג שלו. בין הרכיבים הניתנים לשינוי ואופטימיזציה באתר, רכיב המטה טאג הוא המשפיע ביותר, ויש להשקיע בו מחשבה רבה על אף שהוא פשוט לתיקון וכמות הפרמטרים שבו מועטה.
 

קרא עוד >

יצירת תוכן לאתר

תוכן האתר והתאמתו למנועי חיפוש – כיצד לעשות את זה נכון ?

התאמת תוכן לאתר למנועי חיפוש משמעותו שינוי התוכן וארגונו מחדש, כך שימלא תפקידו גם בקידום האתר, תוך שהוא קריא ואפקטיבי עבור הקוראים. אתרים רבים נכתבים על ידי כותבי תוכן מומחים, המנוסים בכתיבת תוכן לאתר כך שיהיה איכותי, רציני, מקצועי, כמו גם משלב את ביטויי המפתח בצורה נכונה על מנת לבצע קידום אתרים איכותי לאתר כולו.
 

 

קרא עוד >

הוספת תוכן לאתר

על הוספת תוכן לאתר – מתי, כמה ואיך נדרש לבצעו ?

בעולם האינטרנט של היום התוכן הוא הכוכב הבלתי מעורער של האתרים השונים – גולשים מחפשים תוכן, שופטים אתרים על פי תוכן, וכשם שלא מסתכלים על הקנקן אלא על מה שבתוכו, כך התוכן הוא הגורם הרלוונטי ביותר עבור גולשים בעת התרשמותם מאתר כלשהו. ביכולתו של תוכן איכותי להבטיח לגולשים, כי מי שעומד מאחורי האתר הוא אדם מקצועי ורציני, ועל ידי כך להעלות את האמון והביטחון של הגולשים באתר.
 

קרא עוד >

קישורים פנימיים או ניווט באתר

קשרים, הכל קשרים – על חשיבותם של קישורים פנימיים לתהליך קידום אתרים

קישורים פנימיים הם קישורים המופיעים בתור האתר, המקשרים בין דפי האתר השונים, במטרה להניע את הגולש בתוך האתר ולאפשר התמצאות בו, תוך שהם מונעים מהגולש לצאת החוצה לאתרים אחרים. בנוסף, מסייעים קישורים אלה למנועי החיפוש הסורקים את האתר ועל פיהם נקבע (בין השאר) דירוג האתר הכולל בתוצאות החיפוש של מנועים אלה.
 

קרא עוד >

החלפות קישורים

קשר אלי ואקשר אליך – על החלפת קישורים אפקטיבית

Page Rank הוא מדד הניתן לאתרים על ידי גוגל ומנועי חיפוש אחרים, והקובע את דירוג האתר. אחד הפרמטרים המשמשים בקביעת ה PR הוא כמות הקישורים החיצוניים של אתרים אחרים אל האתר המקודם, שכן כל קישור שכזה מהווה הצבעת אמון של אתרים אחרים באותו אתר, והצבעה על הרלוונטיות שלו. ככל שיותר אתרים חיצוניים יצביעו אל האתר המקודם, ה PR שלו יהיה גבוה יותר ותהליך קידום אתרים הנעשה עבורו יהיה אפקטיבי ומוצלח יותר.
 

קרא עוד >

מעקב סטטיסטי

מי, מה, איך, לאן? כל השאלות החשובות שיענו על ידי מעקב סטטיסטי לאתר שלכם

קידום אתרים אפקטיבי חייב להתבצע תוך הבנה של פעילות האתר ופעילות הגולשים שבו – כמה גולשים מגיעים לאתר ומאין ? אילו דפים באתר זוכים להצלחה יתרה ואילו להצלחה פחותה ? בשוק קיימים שפע כלים סטטיסטיים המאפשרים למצוא מענה לשאלות האלה, ולשאלה המרכזית ביותר בראשן - האם האתר מצליח להשיג את היעדים שלו ?
 

 

קרא עוד >

כלים לקידום אתרים

אף פעם לא תישארו לבד – על כלי קידום אתרים והסודות הטמונים בהם

כלי קידום אתרים נועדו להקל על עבודת מקדמי האתרים, ולמעשה עוזרים להם בהתאמת האתר למנועי החיפוש ולקביעת מיקום האתר בתוצאות החיפוש. כלים אלה הם כלים חינמיים או כלים בתשלום. חלקם מצריכים הורדה והתקנה של תוכנות במחשב האישי וחלקם ניתנים להפעלה באמצעות קישור אינטרנטי פשוט, אולם מטרתם אחת היא – הצגת פרמטרים נסתרים מהעין הקשורים לאתר, שהבנתם וידיעתם תסייע מאוד לקידום אתרים אפקטיבי עבורו.
 

קרא עוד >