KIDUMASAKIM
מעוניין לקדם את האתר שלך בכוחות עצמך ולא יודע איפה להתחיל?
במדריך קידום אתרים זה תמצא רשימת הדרכות צעד אחר צעד לקידום האתר שלך במנועי החיפוש
המשך...

יצירת תוכן לאתר

תוכן האתר והתאמתו למנועי חיפוש – כיצד לעשות את זה נכון ?

התאמת תוכן לאתר למנועי חיפוש משמעותו שינוי התוכן וארגונו מחדש, כך שימלא תפקידו גם בקידום האתר, תוך שהוא קריא ואפקטיבי עבור הקוראים. אתרים רבים נכתבים על ידי כותבי תוכן מומחים, המנוסים בכתיבת תוכן לאתר כך שיהיה איכותי, רציני, מקצועי, כמו גם משלב את ביטויי המפתח בצורה נכונה על מנת לבצע קידום אתרים איכותי לאתר כולו.

יש לדעת כי לתוכן יש משמעות אדירה בכל הקשור לתהליך קידום אתרים – מנועי החיפוש סורקים ומדרגים את האתר תוך שימוש במערכת קריאת תכנים, המאפשרת למנוע החיפוש להבין את מידת הרלוונטיות של התוכן, אורכו, אי קיומן של שגיאות תחביריות, ופרמטרים רבים נוספים המעידים על רצינות האתר. יש לזכור, כי מערכות אלה הן רובוטיות, לפיכך, חייב כותב התוכן להתאים את הטקסט הן לקריאתם של בני אנוש, והן לקריאתן של מערכות התכנים של מנועי החיפוש, על כל ההבדלים שבין קהלי היעד השונים האלה.

 

מהו תוכן לאתר הכתוב בצורה נכונה ואפקטיבית ?

מנועי החיפוש מעדיפים אתרים בעלי תוכן טוב, שהפרמטרים לזיהוי שלהם הוא אתר המכיל דפי מידע רבים, המכילים תכנים רלוונטיים ואיכותיים, ומציגים לגולש מידע ברור וממוקד. ככל שמנוע החיפוש יעניק ציון גבוה יותר לפרמטרים אלה, כך יקבל האתר כולו דירוג טוב יותר ויופיע במקום גבוה יותר במנוע החיפוש. יש לזכור גם, כי פרט למנועי החיפוש, התוכן נועד בסופו של דבר לגולשים, וכי ככל שהתוכן יהיה מעניין ורלוונטי יותר, כך הגולשים ימצאו באתר שלכם את מה שחיפשו, ולשם כך למעשה, התכנסנו.

חשוב לזכור, כי תוכן האתר צריך להיכתב בצורה היררכית – הנושאים החשובים ביותר יכתבו בדף הבית ובדפים הראשיים של האתר, נושאים חשובים פחות יכללו בדפים נלווים משמעותיים פחות.

 

 

נקודות לכתיבה נכונה של תוכן לאתר בראיית קידום אתרים

  1. 1. יש לעדכן את התוכן באתר בתדירות נכונה, כלומר – בקצב שתוכלו לשלוט עליו. יש לזכור, כי מנועי החיפוש מעדיפים אתרים המתעדכנים תדירות, כשאין הכוונה לשינויים מינוריים ותיקונים בטקסטים, כי אם הוספה משמעותית של תכנים לאתר.
  2.  
  3. 2. בהמשך לנקודה הקודמת, מנועי החיפוש מעדיפים דפים המתעדכנים לעיתים קרובות על פני דפים סטטיים, כך שסביר שדפים אלה יזכו לדירוג גבוה יותר.
  4.  
  5. 3. מנועי החיפוש מעדיפים דפים קלים, שזמן הטעינה שלהם קצר ככל האפשר. כלל האצבע הוא כי דף אינו צריך להיות גדול יותר מ-20k, ואם הוא אכן גדול יותר – רצוי לפצל אותו למספר דפים, גם בכדי שלא להכביד על הקורא ולמקד אותו ככל האפשר.
  6.  
  7. 4. יש לכלול את ביטויי המפתח של האתר בכותרת הראשית של הדפים, ובכותרות המשנה בתכנים הכתובים בהם. מנועי החיפוש יודעים להעדיף מילים הכתובות בפונטים השונים מאלה של הטקסט כולו, לפיכך עדיף לכתוב את ביטויי המפתח בפונט שונה, ואף להסתפק בהדגשה שלהם או כתיבתם בפונט נטוי (ctrl + I).
  8.  
  9. 5. תוכן האתר נדרש להיות ייחודי ורלוונטי לנושאים בהם הוא עוסק.
  10.  
  11. 6. מנועי החיפוש שוללים מכל וכל טקסט חבוי שאינו קריא לגולש, ועלולים אף למחוק את האתר מהאינדקסים שלהם, במידה ויגלו מילות מפתח חבויות שכל מטרתן להעלות את דירוגו של הדף.
  12.  
  13. 7. בנוסף, אסור השימוש ב"טריקים" נוספים שכל מטרתם לרמות את מנועי החיפוש, דוגמת טכניקות הסוואה (המשנים עמודים כך שמנועי החיפוש רואה אותם קצרים וממוקדים, בעוד הקורא יראה אותם כשהם עמוסים בתוכן ובעיצוב), טכניקת "דלתות מסתובבות" במסגרתן נוצרים עמודים היוצרים דימוי של אתר גדול ועשיר, בעוד שלמעשה הוא ריק מתוכן משמעותי, וכן שימוש בתוכן כפול (שכפול טקסטים למספר עמודים באתר).

 

« מטה טאגים הוספת תוכן לאתר »