KIDUMASAKIM
מעוניין לקדם את האתר שלך בכוחות עצמך ולא יודע איפה להתחיל?
במדריך קידום אתרים זה תמצא רשימת הדרכות צעד אחר צעד לקידום האתר שלך במנועי החיפוש
המשך...

בחירת ביטויי מפתח

על קוצם של ביטויי מפתח – הדרך לקידום אפקטיבי של האתר שלכם

קידום אתרים היא הדרך הטובה ביותר שלכם, בעלי אתר, להבטיח כי האתר שלכם יזכה לחשיפה גדולה יותר, לכמות מבקרים רבה יותר, וכי תשיגו את מטרות האתר שלכם כפי שהוגדרו (חשיפה, יצירת תדמית לעסק שלכם, הגברת המודעות ואפילו מכירות).

קידום אתרים בסופו של דבר נמדד במבחן התוצאה – כאשר מחפשים את האתר שלכם בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר, באיזה מקום הוא נמצא ? האם בדף התוצאות הראשון ? השני ? השמיני ? ואם מחפשים לא את השם המפורש של האתר שלכם, כי אם את תחום העיסוק – למשל, עורכי דין לדיני משפחה, וטרינר בירושלים, מסעדת סושי – היכן אז ממוקם האתר שלכם ומה הסיכוי שייחשף ללקוחות הפוטנציאלים הנכונים ?

 

על הדרכים לקידום אתרים , ועל טיבם של ביטויי מפתח

קידום אתרים אפקטיבי יכול להתבצע באמצעות תשלום, למשל, המבטיח שהאתר שלכם יופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל, לדוגמא. זהו ללא ספק פתרון מצוין, אולם הוא עולה כסף, ולא מעט, ולמען האמת ישנם גולשים המתעלמים במכוון מהתוצאות הממומנות האלה, ויתכן שתעדיפו דווקא לנקוט בשיטת קידום אחרת, שאולי דורשת עבודה קשה אבל אפקטיבית לא פחות, ואולי אפילו יותר.

החוק הוא שמילות המפתח הן המילים המשמעותיות ביותר עבור האתר, שבעת הכנסתן לגוגל יוקפץ האתר למיקום גבוה בתוצאות החיפוש. בשורה התחתונה – בעת בחירה נכונה של מילות המפתח (לדוגמא "עורכי דין בתל אביב", או "עיצוב מטבחים מודרניים" ואפילו "טיסות מוזלות לחול"), תגלו כי הן מבצעות עבודה מצוינת בקידום האתר.

 

שלבים ושיקולים בבחירת מילות מפתח

  1. 1. בחירה אפקטיבית של מילות מפתח נעשית רק לאחר היכרות עם תחום העיסוק של האתר, וכן היכרות עם המוצרים אותם מנסה האתר לקדם.
  2.  
  3. 2. בשלב ראשון, יש להכין רשימה של מילות מפתח רלוונטיות לאתר, עבורן יבוצע בהמשך תהליך סינון – יש להיזהר שלא להכין רשימה ארוכה מדי, על מנת שלא להיסחף אחר כך לתהליך סינון ממושך וקשה.
  4.  
  5. 3. יש לבדוק את נפח החיפוש עבור מילות המפתח המבוקשות ואת היקף התחרות המוערכת עבורן. ככל שמילת המפתח תהיה כללית יותר ("עורכי דין") תיתקלו בתחרות רבה מאוד, אולם יש להיזהר גם מהקיצוניות השנייה, שהיא ספציפית מדי ("עורכי דין לדיני משפחה ברמת השרון"). סינון המילים ובדיקת נפחי החיפוש יבוצעו באמצעות כלים מקצועיים מבית גוגל.
  6.  
  7. 4. בנוסף, יש לבדוק מהן מילות המפתח אותן מציע גוגל לתחום העיסוק של האתר שלנו, זאת באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל עצמן.
  8.  
  9. 5. חשוב להכיר גם את הניואנסים שבאיות מילות המפתח, כמו גם שילוב ה' הידיעה, אותיות יחס (בכל"מ) ושימוש ביחיד או רבים – ברוב המקרים למשל, אנשים מחפשים ביטויי מפתח ברבים ("עורכי דין" ולא "עורך דין"). רצוי מאוד לחשוב על ביטויי מפתח המכילים גם מילים נרדפות.
  10.  
  11. 6. גם למילות מפתח יש עדיפות – הגדירו את המילים שתופענה בעדיפות ראשונה (הקידום עבורן יבוצע בדף הבית של האתר), בעדיפות שנייה (תופענה בדפים אליהם יש קישור מדף הבית) או עדיפות נמוכה יותר.

 

על חשיבותו של מקדם אתרים מקצועי בבחירת מילות המפתח הנכונות לאתר שלכם

בעלי אתר רבים חשים כי הם יכולים לקבוע את מילות המפתח של האתר שלהם בעצמם, אולם דווקא בנושא הרגיש הזה, שמשמעותו חשיפה ללקוחות, פרסום וכסף, חשוב להשתמש בשירותים של מקדם אתרים מקצועי, המתמחה באסטרטגיית שיווק באינטרנט, ושבידיו יש את הכלים לבדיקת אפקטיביות מילות המפתח שתבחרו (לא באמצעות ניסוי וטעייה, שלוקח זמן ועלול להתבטא בהפסד לקוחות ואף בהתדרדרות לאחור בתוצאות של גוגל).

« אופטימיזציה או SEO מטה טאגים »