KIDUMASAKIM
מעוניין לקדם את האתר שלך בכוחות עצמך ולא יודע איפה להתחיל?
במדריך קידום אתרים זה תמצא רשימת הדרכות צעד אחר צעד לקידום האתר שלך במנועי החיפוש
המשך...

מערכת ניהול תוכן לאתרים

מערכת ניהול תוכן לאתרים, והדרך בה היא תורמת לקידום האתר

מערכות ניהול תוכן הן מערכות הכוללות תהליכים וטכנולוגיות, שהם בעלי תועלת מרובה בעת הקמת אתר חדש או תחזוקה של אתר קיים, המאפשרים לערוך את תוכן האתר בצורה קלה, מהירה וידידותית למשתמש. מערכת ניהול תוכן אינה דורשת יכולות טכנולוגיות מתקדמות ממנהל האתר, מאפשרת את העבודה מכל מחשב המחובר לאינטרנט, ומטפלת בכל השלבים הנכללים במחזור החיים של המידע הדיגיטלי – היצירה והעדכון, הפרסום והתרגום, ועד אירכובו ואובדן הרלוונטיות שלו, שאז הוא מופרש מהמערכת.

 

מהי מערכת ניהול תוכן ? קצת היסטוריה...

ראשיתו של עולם ניהול התוכן כרוך בהתפתחות ניהול המידע, הקיים מזה שנים רבות, גם אם נרחיק עד להתפתחות הכתיבה עצמה. לעומתו, עולם ניהול התוכן הממוחשב התפתח בשלב מאוחר הרבה יותר כמובן, וקשור בניצוצות הראשונים של רשת האינטרנט, כשלאורך השנים טמן בחובו פירושים שונים – החל מבסיסי מידע ושמירת נתונים לאורך זמן, יצירת מסמכים ודפי אינטרנט, ועד לניהול התוכן הידידותי והפשוט לתפעול הקיים כיום.

כבר לפני כ-20 שנה (בתחילת שנות התשעים) אפשר היה לעדכן באופן חלקי את תוכנם של אתרי אינטרנט, בעיקר באמצעות פלטפורמות ניהול מבית היוצר של מיקרוסופט וחברת לוטוס, כשמערכת ניהול התוכן הרשמית הראשונה הייתה למעשה זו של ויגנט, הקרויה StoryServer בשנת 1996. במהלך השנים העוקבות, גדלה תפוצתן של מערכות ניהול התוכן, מה שלא היה תמיד לטובת הלקוח – חברות רבות קפצו על גל המוצרים החדשני והמבוקש, והפכו את המוצרים לחלקיים, לוקים באמינותם, ובעלי יכולת נמוכה לספק את מטרותיהם של בעלי האתרים.

בשנים האחרונות שוב הופכות מערכות לניהול תוכן למקצועיות יותר, ממוקדות יותר, ובעלות ערך מוסף משמעותי לבעלי האתר וספקי התוכן שלו. מערכות הניהול משווקות על ידי חברות מקצועיות, אולם נכללות בדרך כלל גם כחלק מתהליך של בניית אתר חדש. בעת סיום תהליך בניית אתר, מקבל הלקוח גם מערכת לניהול התוכן שלו, בכך מתאפשר לו לנהל את האתר, ולעדכן באופן דינמי את הדפים הכלולים בו, בלא תלות באותה חברה שביצעה את הקמתו הראשונית.

מהן הדרישות המינימאליות ממערכת ניהול תוכן לטובת קידום אתרים ?

פרמטר משמעותי ביותר הנדרש לכל מערכת תוכן הוא התאמתה לעקרונות קידום אתרים. הבעיה היא כי מרבית המערכות לניהול תוכן המוצעות בארץ אינן מציעות התאמה כזו, ומעטות מהן אכן כוללות בתוכן את הפרמטרים הנדרשים:

  1. 1. יכולת עריכה של מטה-טאגים לכל דף בנפרד, במסגרתן נוצרת כותרת שונה ותיאור שונה לכל עמוד באתר. בנוסף, נדרשת הורשה של טאגים לדפים עבורם לא נקבע טאג נפרד.
  2.  
  3. 2. קביעת URL ייחודי לכל עמוד, הניתן לשליטה, ובעל ערך סטטי וקבוע.
  4.  
  5. 3. אפשרות לקביעת שמות של דפי האתר המהווים חלק מה URL של אותם דפים – יש להיזהר במיוחד ממערכות תוכן המקצות לכל דף מספר סדרתי, שהוא חסר משמעות לגולש או למנוע החיפוש המאנדקס את העמוד.
  6.  
  7. 4. מערכת הניהול צריכה לכלול עורך תוכן שיאפשר קביעת היררכיה לכותרות העמוד (H1, H2, H3) - כותרות אותן גוגל מחפש ועל פיהן קובע את הביטויים החשובים בטקסט.
  8.  
  9. 5. יצירת מפת אתר באופן אוטומטי המכילה את כל עמודי האתר, כמו גם יצירת המפה בפורמט XML שישלח לגוגל בכל עדכון או שינוי של האתר.

 

איזו מערכת ניהול תוכן לבחור ?

אתרים רבים משלבים במערך ההקמה שלהם מערכת לניהול תוכן, מה שמבטיח שפע מערכות כאלה, שהבחירה ביניהן עלולה להיות לעיתים מאוד מבלבלת. בחירת מערכת הניהול היא בחירה חשובה, היות ובחירה נכונה שלה תמנף במהירות את העבודה על האתר ותאפשר קידום אתרים איכותי עבורו, בעוד בחירה שגויה עשויה לגרור אפקט הפוך, לגרום לבזבוז זמן ומשאבים ולהפחית משמעותית באפקטיביות העבודה של האתר עצמו.

כדי לבחור את מערכת ניהול התוכן הנכונה עבור האתר שלכם, יש להתייחס לפרמטרים הבאים:

  1. 1. תצוגה – תצוגת הדפים צריכה להיות תואמת את מה שהגולש עצמו יראה בעת גלישה אל האתר (wysiwyg). הדפים המוצגים חייבים לספק סביבת גלישה נוחה, המותאמת לכל סוגי הדפדפנים (או לפחות לדפדפנים המרכזיים – מיקרוסופט אקספלורר, מוזילה פיירפוקס, וגוגל כרום).
  2.  
  3. 2. תאימות – מערכת התוכן חייבת ליצור אתרים התואמים את תקן W3C, תקן הקוד לבניית אתרים.
  4.  
  5. 3. אפשרויות שונות ליצירת תוכן, הכוללות אפשרויות להוספת תגיות מטה, תגיות ALT לתוכן ויזואלי, וכמובן – קישורים במידת הצורך. חשוב כי מערכת התוכן תשמור על ההיררכיה של האתר ותאפשר לשנותה בקלות (הוספה הזזה או מחיקה של עמודים).
  6.  
  7. 4. אבטחת מידע - הגדרת קבוצות משתמשים לאתר, הקצאת הרשאות שונות לכל קבוצה, רישום משתמשים ושמירת סיסמאות, וכיוצא באלו.
  8.  
  9. 5. פרסום והעלאה לאוויר של דפי האתר, תוך שילוב האלמנטים העיצוביים שנקבעו עבורם. פרסום הדפים צריך להתבצע בצורה פשוטה, מבלי שבעל האתר יידרש לכל ידע טכנולוגי אודות עיצוב האתר או האלמנטים הטכנולוגיים הכלולים בו
  10.  
  11. 6. קלות עבודה – על מערכות ניהול תוכן להיות קלות ונוחות, וניתנות לעבודה כבר לאחר הדרכה קצרה. בנוסף, נדרשת תמיכה של כותבי המערכת למשתמשיה, על מנת שיוכלו להיעזר בהם בכל שאלה או בעיה בה הם נתקלים במהלך הבניה.
« אחסון אתרים אופטימיזציה או SEO »