KIDUMASAKIM
מעוניין לקדם את האתר שלך בכוחות עצמך ולא יודע איפה להתחיל?
במדריך קידום אתרים זה תמצא רשימת הדרכות צעד אחר צעד לקידום האתר שלך במנועי החיפוש
המשך...

בחירת שם דומיין לאתר

על קוצו של שם – המדריך לבחירת שם דומיין אפקטיבי

שם דומיין הקרוי בעברית "שם מתחם", הוא הכתובת או תעודת הזהות העסקית של האתר שלכם באינטרנט. שם הדומיין הוא צירוף של אותיות ומספרים המוקצים לאתר, ומאפשרים הגעה אליו באמצעות הקשת כתובת האתר (שהיא הדומיין) באינטרנט.

 

שם דומיין כשם קליט

בחירת שם דומיין היא כבחירת שם לעסק – אתם רוצים שהשם יהיה קליט, זכיר, אינטואיטיבי ונעים לאוזן, כזה שיזכרו אותו גם בלי לחפש בגוגל, וכזה שיתפוס את העין גם מבחינה ויזואלית, אם לקוחותיכם יתקלו בו על גבי פרסומת חוצות או אפילו פרסומת ברדיו. חשוב לבחור בדומיין שלא יהיו תהיות לגבי אופן האיות שלו, ובמידה וניתן לאיית אותו במספר דרכים – מומלץ לרכוש את אותו שם דומיין בואריאציות שונות, ולהפנות את כולם אל האתר שלכם.

כמובן שיש לזכור ששם דומיין הוא באנגלית, לפיכך תידרשו לשאלה, האם לתרגם את שם האתר לאנגלית, לכתוב אותו בעברית אולם באותיות אנגליות? – התשובה לשאלה טמונה באפשרויות האיות השונות. נסו כך ונסו כך ובדקו מה קצר ונעים יותר לעין (אולם שימו לב להגבלות החלות על תרגומים אלה בקידום אתרים , כפי שיצוין בהמשך הפרק).

אם שם האתר שלכם כולל אותיות עבריות "שלא מיתרגמות טוב" לאנגלית, כמו ה', כ, ח', או צ', תצטרכו לפתור את בעיית האיות שעלולה להיווצר, בכדי למנוע טעויות בהקלדת השם (חבל שהלקוחות שלכם יגיעו לאתר אחר בשל טעות באיות). גם במקרה זה, נמליץ על רכישת דומיינים המכסים את כל אפשרויות האיות, כשכל הדומיינים מפנים בסופו של דבר אל האתר הנכון – האתר שלכם.

ואגב, אחת הדרכים לבדוק אם השם שאתם מייעדים לאתר שלכם אכן קליט, היא שפשוט הראו אותו לכמה אנשים לשניות בודדות ובקשו מהם לחזור עליו. אם הם לא הצליחו, רצוי שתנסו שם אחר.

 

 

כיצד גוגל רואה את שם הדומיין שבחרתם ?

בעת סריקה של שם דומיין שבחרתם , גוגל מנסה להבין ולבדוק את משמעות המילה למול המילונים המוכרים לו, לפיכך יש חשיבות לכך ששם הדומיין שתבחרו יהיה מילה בעלת משמעות רלוונטית לנושא האתר.

לנקודה זו יש משמעות רבה בבחירת שם דומיין, היות ועל אף שלעיתים יש נטייה להשתמש במילה העברית בכתיבה באותיות אנגליות (מה שנקרה – hebrish, דוגמת www.klavim.co.il), הרי שבמקרים אלה גוגל לא יצליח להבין את שם הדומיין ולהסיק ממנו על נושא האתר, מה שיגרום כמובן לדירוג נמוך יותר של האתר עד כדי הכרזה עליו כבלתי רלוונטי (וכמובן, שבמקרה זה עדיף להשתמש בדומיין www.dogs.co.il). אכן, בעייתי למדי עבור עסקים.

מאותה הסיבה בדיוק, על אף שהאפשרות קיימת, עדיף להימנע מרכישת דומיין בעברית (לדוגמא com.כלבים.www), היות ועל אף שגוגל תומך בשמות דומיין אלה (מדובר בתמיכה שהתווספה לאחרונה במספר שפות זרות שאינן נכתבות באותיות לועזיות), הרי שהוא מתקשה לפענח אותם ופוגע באפשרויות קידום אתרים שלהם.

 

שיקולי קידום אתרים בבחירת שם דומיין

  1. 1. אחת השאלות איתן נדרש להתמודד כל מי שבוחר כתובת דומיין, היא השאלה לגבי סיומת האתר, והאם לבחור בסיומת לועזית או ישראלית. עליכם לדעת כי בעת קידום אתרים בגוגל ישראל, ניתנת עדיפות לאתרים בעלי סיומת ישראלית, כך שאם ברצונכם שהאתר שלכם יקודם בגוגל ישראל – סיומת .il תעניק לו נקודות זכות לא מעטות על פני אתרים אחרים בעלי סיומת בינ"ל (com, org ואחרים).
  2.  
  3. 2. על אותו משקל, במידה ושוק הלקוחות שלכם מצוי במדינה זרה אחרת, יש להתאים את שם הדומיין לסיומת של אותה מדינה, על מנת שמנוע החיפוש באותה מדינה יתייחס אל האתר שלכם בצורה נאותה ויבצע קידום שלו למול אתרים אחרים.
  4.  
  5. 3. אחת האפשרויות המועדפות בנושא קידום אתרים, היא בחירת כתובת דומיין של אתר בעל ותק, שגוגל כבר מכיר, כך שתוכלו לרכוש את הדומיין לעצמכם, להחליף את תוכן האתר לחלוטין, אולם גוגל ימשיך להתייחס אליו כאתר מוכר, מה שיקנה לו נקודת פתיחה מועדפת על פני אתרים אחרים. על מנת לעשות זאת נסו לחפש אתרים בעלי שמות דומיין הרלוונטיים לעסק שלכם, נסו לפנות אל בעל הדומיין ובדקו האם יש לכם אפשרות לקנותו.
  6.  
  7. 4. בהמשך לסעיף הקודם, יש להכיר נקודה חשובה ביותר – אם אתם רוכשים דומיין בעל ותק, בדקו שלא "נענש" על ידי גוגל בעבר. במידה וכן, יהיה לכם קשה עד בלתי אפשרי לשקם את תדמיתו בעיני גוגל, גם אם האתר מאוחסן בשרת חדש וכל תכניו הוחלפו.
    בנוסף, בדיוק כמו כשרוכשים רכב, גם בבחירת דומיין שכבר נעשה בו שימוש, יש להימנע משמות דומיין שעברו "יותר מדי ידיים". אפשר בהחלט לבדוק כמה ידיים עבר כל דומיין באמצעות שימוש באתרים ייעודיים לבדיקה זו, בדיוק כפי שנעשית בדיקה דומה במשרד הרישוי עבור כל רכב חדש.

 

« מדריך קידום אתרים - מבוא אחסון אתרים »