KIDUMASAKIM
מעוניין לקדם את האתר שלך בכוחות עצמך ולא יודע איפה להתחיל?
במדריך קידום אתרים זה תמצא רשימת הדרכות צעד אחר צעד לקידום האתר שלך במנועי החיפוש
המשך...

מדריך קידום אתרים - מבוא

כל שנדרש לדעת אודות קידום אתרים – מדוע, כיצד ועל ידי מי ?

כולנו מכירים את המצב הבא – אנחנו מעוניינים לחפש אתר בנושא מסוים, לפיכך ניכנס למנוע חיפוש כלשהו (ב–86% מהמקרים יהיה זה גוגל), נקיש את ביטוי החיפוש המבוקש, נקיש enter, ונבדוק את התוצאות המתקבלות. במרבית המקרים ניכנס כבר לקישור הראשון או השני בדף, אולי נמשיך לגלול את הדף לתחתיתו על מנת לראות מה האפשרויות הבאות, אולם הסיכוי שנבקש להמשיך לראות מה העלו התוצאות בדף 2 הוא נמוך, בדף 3 נמוך עוד יותר, שלא לדבר על דפי ההמשך.

קידום אתרים לפיכך הוא מערך שלם של פעולות ותוכניות, שכל מטרתן היא לגרום לאתר המקודם להופיע בדירוג גבוה ככל האפשר בעמודי התוצאות של מנועי החיפוש, כך שבעת הקשה של ביטוי הרלוונטי לתוכן האתר, הוא ימוקם במקום העליון ביותר האפשרי, בדף הגבוה ביותר האפשרי, כך שמרבית הגולשים יחשפו ויגיעו אליו. קידום אתרים הוא טכניקה שיווקית, שכל מטרתה היא לדאוג שהאתר שיצליח לעשות את כל הנ"ל בצורה הטובה ביותר – יהיה האתר שלכם.

 

כיצד מבוצע קידום אתרים ?

קידום אתרים מבוצע במרבית המקרים על ידי אנשי מקצוע בתחום, ומהווה עבודה טכנית בעיקרה, הדורשת יצירתיות, הגיון, יכולות מחקר ועבודה "שחורה", כמו גם מיומנות רבה וניסיון. יתרונותיו של מקדם אתרים מקצועי במקרה אלה הם רבים – מקדם האתרים מכיר (ככל שאפשר להכיר) את אלגוריתמי הדירוג של מנועי החיפוש, ויודע כיצד לטייב את האתר ולשפר אותו, על מנת שיענה למה שאותם מנועי חיפוש מחפשים באתרים. מקדם אתרים מקצועי יוכל לשפר את תוכן האתר, לשפר את הקישורים הפנימיים והחיצוניים שבו, ליצור מטה-טאגים שיכילו מידע רלוונטי למנועי החיפוש, שיעידו על תוכן האתר וכיצד לאנדקס אותו, לבחור שמות נכונים לעמודים ולקבצים שבאתר, ופעולות רבות נוספות שכל מטרתן לענות על דרישותיהם של מנועי החיפוש, שלמען האמת – משתנים תדירות.

חשוב להבין כי קידום של אתר אינו פעולה שתוצאותיה ניכרים מיד, וכי קידום אפקטיבי ימשך בדרך כלל פרק זמן של מספר שבועות, בהם יבצע מקדם האתרים פעולות שונות, יבחן ויבדוק את תוצאותיהן, יבצע שיפור וטיוב שלהן וחוזר חלילה. זאת, על מנת להמשיך ולהעלות את דירוג האתר עד למקום הגבוה ביותר האפשרי.

 

כיצד מבוצע קידום אתר חדש, ומה בינו לבין קידום של אתרים קיימים ?

קידום אתר חדש צריך להתבצע כבר בשלבי הבניה הראשונים של האתר, או נכון יותר – רצוי שכבר התכנון הראשוני שלו יבוצע לפי כללים בסיסיים של קידום אתרים – בחירת שפות התכנות והטכנולוגיות, בניית מפת האתר וקביעת שמות הדפים והקבצים, בחירת ביטויי מפתח וכתיבת תוכן איכותי – ככל שפעולות אלה תבוצענה בשלבים מוקדמים יותר של האתר, כך הוא יהיה יעיל יותר, ויענה בצורה איכותית יותר על הציפיות ממנו בכל הקשור למיקומו בתוצאות החיפוש של המנועים השונים.

אפשרות אחרת היא כמובן קידום של אתר קיים, אולם כשם שקשה יותר להתאים מוצר קיים לדרישות תשתית מאשר ליצור אותו מחדש, הרי שגם במקרה של קידום אתר קיים מדובר בפעולה מורכבת ומסובכת באופן משמעותי. קידום אתר קיים גורר בדרך כלל דרישה לשינויי תשתית משמעותיים, עד כי במקרים אחדים יתכן שמקדם האתרים ייעץ להקים את האתר כולו מחדש, הפעם תוך התחשבות בפרמטרים הקשורים לקידום האתר בצורה נכונה ואפקטיבית. על מנת שלא להיקלע למצבים אלה, מומלץ כאמור לשלב מומחה לקידום אתרים כבר בעת הבניה הראשונית של האתר, ולתת את הדעת גם בנושא זה, גם אם הוא נדמה מרוחק ו"כשנגיע לגשר נעבור אותו". הגשר כבר כאן.

בחירת שם דומיין לאתר »