KIDUMASAKIM
מעוניין לקדם את האתר שלך בכוחות עצמך ולא יודע איפה להתחיל?
במדריך קידום אתרים זה תמצא רשימת הדרכות צעד אחר צעד לקידום האתר שלך במנועי החיפוש
המשך...

כלים לקידום אתרים

אף פעם לא תישארו לבד – על כלי קידום אתרים והסודות הטמונים בהם

כלי קידום אתרים נועדו להקל על עבודת מקדמי האתרים, ולמעשה עוזרים להם בהתאמת האתר למנועי החיפוש ולקביעת מיקום האתר בתוצאות החיפוש. כלים אלה הם כלים חינמיים או כלים בתשלום. חלקם מצריכים הורדה והתקנה של תוכנות במחשב האישי וחלקם ניתנים להפעלה באמצעות קישור אינטרנטי פשוט, אולם מטרתם אחת היא – הצגת פרמטרים נסתרים מהעין הקשורים לאתר, שהבנתם וידיעתם תסייע מאוד לקידום אתרים אפקטיבי עבורו.

היתרון בכלים לקידום אתרים הוא אחד – הם מספקים לבעל האתר מידע יקר ערך שקשה להשיגו בדרכים אחרות.

 

דוגמאות לכלי קידום אתרים

  1. 1. גוגל PR – בדיקת הדירוג שהעניק גוגל לאתר. ניתן להשתמש גם בסרגל הכלים של גוגל המאפשר להכיר את הPR של כל אתר אליו גולשים. קיימים כלים נוספים לכלי של גוגל, הטוענים כי גוגל אינו מציג את הPR האמיתי של האתר, לפיכך טוענים להצגת PR מעודכן ובהערכה מקורבת יותר לPR האמיתי.
  2.  
  3. 2. כלי מילות המפתח של גוגל – אוסף מידע אודות מילות מפתח נפוצות, ומאפשר לקבל רעיונות לביטויי מפתח אפקטיביים לנושא האתר המקודם. בנוסף לכלי של גוגל, קיימים כלים רבים אחרים, עבור אתרים ישראלים חשוב כמובן שאותם כלים יאתרו ביטויי מפתח בעברית.
  4.  
  5. 3. בחינת מיקומו של אתר בתוצאות חיפוש אורגניות לפי מילות מפתח. הכלי מאפשר את בדיקת מיקום האתר במנועי החיפוש השונים.
  6.  
  7. 4. כלים לבדיקת קישורים נכנסים – מאפשר לאתר את האתרים, המכילים קישורים נכנסים אל האתר המקודם, המציגים גם את הדומיין וה IP של אתרים אלה, על מנת לבדוק שמדובר אכן באתרים שונים אלה מאלה.
  8.  
  9. 5. כלים לבדיקת דפים מאונדקסים – כלי הסריקה של מנועי החיפוש עוברים וסורקים את הדפים הקשורים לכל אתר, אולם מגיעים רק לעומק קישורים של 3-4 ואינם מעמיקים יותר. כלי זה מאפשר לדעת אילו דפים מהאתר עברו אינדוקס של גוגל, ומאפשרים להבין האם האתר עמוק מדי, וכיצד לתכנן אותו כך שיבנה בצורה רוחבית יותר, עם קישורים עמוקים פחות.
  10.  
  11. 6. כלי סטטיסטיקה –חשוב להבין כי כלי סטטיסטיקה טובים יאפשרו לכמת את מספר הגולשים אל האתר, מאין הגיעו, ובעיקר – מה טוב באתר שלכם, ומה לא. ישנן תוכנות סטטיסטיקה יקרות המספקות מידע רב ומיועדות לאתרים גדולים, אולם קיימים גם כלים חינמיים דוגמת גוגל אנליטיקס - כלי חזק ונוח המיועד לאתרים קטנים ובינוניים, המאפשר אינטגרציה עם כלים אחרים של גוגל המספקים תמונה מלאה אודות האתר, יתרונותיו ויכולותיו.
  12.  
  13. 7. כלים לבדיקת שלמות האתר – האם האתר שלכם מכיל לינקים שבורים ? תמונות שאינן עולות או שזמן הטעינה שלהן ארוך במיוחד, ושאר בעיות שקיומן עשוי להבריח גולשים מבלי שתדעו מדוע.
  14.  
  15. 8. כלים לבדיקת תאימות האתר לעקרונות קידום אתרים בסיסיים – האם ביצעתם באתר שלכם טעויות SEO גסות, דוגמת שכפול מטה טאגים בין דפים, שימוש בכותרות ראשיות מספר פעמים בדף, יצרתם תכנים ארוכים מדי או יצרתם עודף קישורים פנימיים באתר ? כלים אלה יאפשרו את איתור הבעיות ויציעו את פתרונן המהיר והאפקטיבי.

 

השורה התחתונה – על חשיבותם של כלי קידום אתרים

קידום אורגני מבוסס על מגוון פעילויות קידום אתרים שכל מטרתן לשפר את דירוגו של האתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש הגדולים, וגוגל בראשם. כלים לקידום אתרים הם המאפשרים את הפעילות הזו בצורה אפקטיבית, כך ששימוש מושכל ונכון בהם מאפשר הסקת מסקנות וביצוע פעילויות מתאימות, על מנת לשפר את דירוג האתר ולהצליח להבדיל למעשה בין חברה עם אתר, לבין חברה עם אתר שמשיג את יעדיו.

 

« מעקב סטטיסטי