מי, מה, איך, לאן? כל השאלות החשובות שיענו על ידי מעקב סטטיסטי לאתר שלכם
קידום אתרים אפקטיבי חייב להתבצע תוך הבנה של פעילות האתר ופעילות הגולשים שבו – כמה גולשים מגיעים לאתר ומאין ? אילו דפים באתר זוכים להצלחה יתרה ואילו להצלחה פחותה ? בשוק קיימים שפע כלים סטטיסטיים המאפשרים למצוא מענה לשאלות האלה, ולשאלה המרכזית ביותר בראשן - האם האתר מצליח להשיג את היעדים שלו ?
על מנת לקרוא את הנתונים הסטטיסטיים בצורה טובה, נדרשים שני מרכיבים – מערכת סטטיסטיקה איכותית וברורה, כמו גם הבנה מה נדרש לחפש בנתונים.
מהם הפרמטרים החשובים המאפשרים מעקב סטטיסטי אחר האתר ?
מהי מערכת סטטיסטיקה איכותית וכיצד מסייעת לתהליך קידום אתרים ?
מרבית שרתי האחסון עליהם מותקנים אתרים מגיעים עם מערכת סטטיסטיקה כזו או אחרת, המאפשרות קבלת פרמטרים פשוטים יחסית (דוגמת כמה גולשים הגיעו לאתר ומה היו דפי הנחיתה שלהם), אך אינן מאפשרות ניתוח מעמיק יותר של הנתונים. על מנת לבדוק את יעילותה של מערכת סטטיסטית, יש לבדוק מהי תכולת המערכת, ומהו המידע אותו היא מאפשרת לקבל, את נוחות השימוש (מהו אופן הצגת הנתונים והאם הוא ברור לקורא), וכמובן – מערכת מעקב סטטיסטי איכותית מאפשרת לקיים מעקב אחת מטרות האתר ויעדיו ולבדוק את מידת השגתם.
כיצד מסייע מעקב סטטיסטי להסקת מסקנות ?
הסקת מסקנות מהמערכת הסטטיסטית מבוצעת בפרק זמן של חודשיים ומעלה, כשהמסקנות צריכות להניע את בעל האתר לשיפור חוויית הגלישה באתר שלו וסיפוק צורכי המשתמשים – שיפור טקסטים, אופטימיזציה של דפים למנועי חיפוש, שיפור מסע פרסום או הפסקתו, שינוי ביטויי המפתח המובילים אל האתר, וכיוצא באלה. כמובן שמדובר בתהליך הנבנה בהדרגה, כך שגם לאחר שיפור הפרמטרים השונים ממשיך להתבצע המעקב הסטטיסטי, שמטרתו בדיקה של יעילות השינויים והשפעתם לאורך זמן.
בסופו של דבר, מהווים הנתונים הסטטיסטיים מידע קריטי אודות התנהגות הגולשים, רצונותיהם ומאפייניהם. באמצעות המעקב הסטטיסטי ניתן לזהות מגמות, בעיות ולהתוות דרכי פעולה, ניתן להעריך ולמדוד את אפקטיביות פעילויות קידום אתרים ולשפר אותן, ולמעשה – בצורה זו יכול בעל האתר לקבל שליטה מלאה על הנעשה באתר שלו, על מנת להשיג את יעדיו בצורה המיטבית.